اطلاعات براى خرید و فروش پارچه ترگال

برای خرید و فروش هرچه بهتر پارچه ترگال و کجراه به چه اطلاعات مفیدی نیاز داریم؟ برای خرید پارچه ترگال با ارزان ترین قیمت ممکن باید چه کرد؟ ایا با کارخانه های تولیدی پارچه ترگال اشنا هستید؟
پارچه های رنگی با طرح ساده تاریخ انقضای مصرف ندارند و همیشه در هر جامعه با هر فرهنگ و سلیقه ای کاربرد های متنوعی دارد. پارچه ترگال و کجراه رنگی با دارا بودن صد ها رنگ این مشخصات را داراست و از دیر باز مورد مصرف انواع دوخت بوده و هست.
ترگال و کجراه اکثر توسط کارخانجات نساجی شهر اصفهان با عرض ١٥٠ سانتی متر تولید و تکمیل می شود که لباس فرم مدارس، یونیفرم های اداری و لباس کار و لباس بیمارستانی و لباس کردی از مصرف های انبوه این پارچه به شمار می رود.
صرفه اقتصادی این پارچه در خرید عدلی است به همین دلیل هر ساله پارچه فروشی ها و تولیدی های پوشاک اقدام به خرید عمده ان می کنند.
در این مطلب سعی داریم به شما کمک کنیم تا هم با این پارچه اشنایی بیشتری داشته باشید و هم بتوانید خرید عمده خود را به بهترین نحو انجام دهید.

پارچه ترگال چیست؟
شاید برای تولیدی های تازه تاسیس و یا کسانی که به تازگی وارد حوزه پارچه شده باشند این یک سوال است که پارچه ترگال چیست؟ مشخصات فنی پارچه ترگال چه مواردی است؟
پارچه ترگال یک پارچه بدون طرح و ساده می باشد که رنگ یک دستی دارد. تعداد رنگ های موجود از این پارچه به عدد ١٦٠ هم می رسد. این پارچه در عرض ١٥٠ سانتی متر تولید می شود و معمولا در طاقه های کتابی پیچیده می شود. استاندارد متر طاقه های پارچه ترگال ٤٠ متر می باشد.
وزن این پارچه در حالت پارچه ترگال ساده به صورت میانگین ٢٤٠ گرم است به این صورت که گرماژ هر یک متر طول در عرض را حساب می کنند. این پارچه در دو نوع ساده و پارچه ترگال کجراه تولید می شود که در ادامه پارچه کجراه را توضیح خواهیم داد.

تولید پارچه ترگال ساده و کجراه :
پارچه ترگال دو زیر مجموعه دارد که اول پارچه ترگال ساده و دوم پارچه ترگال کجراه می باشد.
پارچه ترگال ساده در میان عموم بازار و مصرف کنندگان به کلمه ترگال و پارچه ترگال کج راه به تک کلمه کجراه شهرت دارد.
در چند سال اخیر پارچه طرح ترگال یا شبه ترگال نیز به زیر مجموعه این پارچه اضافه شده که وزن تقریبی ٢١٠ گرم دارد و بیشتر در مورد پارچه های لباس بیمارستانی مصرف می شود. اکثر کارخانجات این نوع پارچه ترگال را تنها در دو رنگ ابی و صورتی تکمیل می کنند که البته بسته به سفارش مشتری رنگ های دیگر را نیز قادر به تکمیل هستند.

تفاوت پارچه ترگال ساده با پارچه ترگال کجراه :
پارچه کجراه که بافتی کج گونه دارد دارای ضخامت و وزن بیشتری نسبت به ترگال ساده است. گرماژ تقریبی این پارچه با الیاف پلی استر ویسکوز ٢٨٠ گرم دارد.
پارچه کجراه به خاطر مقاومت پارگی بیشتری که نسبت به ترگال دارد در رابطه لباس کار مشاغل مختلف، مورد توجه خاص تولیدی های پوشاک و واحد های صنعتی است. به این دلیل پارچه کجراه به پارچه لباس کاری شهرت دارد.
مشاغل سختی که با جرقه سر و کار دارند و کارکنان در ان مشاغل دچار تعرق شدید می شوند نیاز به پارچه ای دارند که با الیاف پنبه تولید شده باشد و این دلیل انگیزه ای شد برای تولید پارچه کجراه پنبه ای توسط اکثر کارخانجات نساجی!

پارچه کجراه پنبه اى :
پنبه از دسته الیاف طبیعی به شمار می رود که به خوبی گرما را از خود عبور می دهد و در برابر حرارت و جرقه یا اتش عکس العمل کند تری نسبت به الیاف مصنوعی دارد. پارچه کجراه پنبه ای با الیاف پلی استر و پنبه خود در چندین درصد پنبه قابل تولید است که سه مدل ان عمومیت بیشتری دارد.
١. پارچه کجراه پنبه ای با ٣٠ درصد پنبه
٢. پارچه کجراه پنبه ای با ٧٠ درصد پنبه
٣. پارچه کجراه پنبه ای با ٨٠ درصد پنبه
واضح است هر چه درصد پنبه در پارچه بیشتر باشد از مرغوبیت بیشتری برخوردار است.
پارچه پنبه ای در شستشو دچار ابرفت می شود. ابرفت منظور همان جمع شدگی پارچه است که در تولید و تکمیل این پارچه باید ابرفت پارچه کاملا گرفته شود ولی در صورتی که ابرفت پارچه کجراه گرفته نشده باشد باید توسط دوزنده و تولیدی ها الگوی دوخت متناسب با ابرفت پارچه زده شود. برای مثال اگر الگوی دوخت ٥ سانت بزرگتر ایجاد شود پس از شستشو، لباس برای فرد پوشنده تنگ نخواهد شد.
این پارچه معمولا گرماژ هایی بین 320 تا 460 گرم دارد.

مصرف پارچه کجراه پنبه ای :
پارچه کجراه و کتان پنبه ای که به اشتباه به پارچه کجراه نسوز نیز شهرت دارد به خاطر چندین مزیت در تولید و دوخت فرم لباس کار به خصوص مشاغل سخت مثل کارگران معدن، پتروشیمی سایت های گازی و نفتی، پمپ بنزین ها، جوشکاری و غیره مصرف انبوه دارد. در زیر به ارائه برخی از این مزیت ها می پردازیم.
١. پارچه با الیاف پنبه، لطیف است و فرد در ان احساس خوبی دارد.
٢. پنبه گرمای بدن را از خود عبور می دهد به همین دلیل فرد پوشنده لباس کجراه پنبه ای دچار تعرق زیادی نخواهد شد.
٣. موقع پرتاب جرقه به لباس این پارچه سوراخ نمی شود و جرقه را به خود جذب نمی کند.

راه تشخیص پارچه کجراه معمولی با پارچه کجراه پنبه ای :
با لمس زیر دست پارچه به راحتی می توان این دو پارچه را از هم تشخیص داد به صورتی که پارچه کجرا پنبه ای لطافت بیشتری دارد و درخشندگی کمتری نسبت به پارچه کجراه پلی استر ویسکوز دارد.
راه بعدی استفاده از یک فندک است که گوشه پارچه را بسوزانید. پارچه پنبه ای خیلی ارام ارام شروع به سوختن می کند و دود ملایمی دارد.

پارچه ترگال برای لباس فرم مدرسه :
پارچه ترگال و کجراه به خاطر تنوع رنگ و نرخ مناسبی که دارد می تواند انتخاب مناسبی برای لباس فرم دانش اموزان مدارس و مهدکودک باشد. در تهیه و خرید پارچه لباس فرمی باید به قدرت خرید خانواده ها، انتخاب رنگ پارچه متناسب با سلیقه، سن، جنسیت و اقلیم دانش اموزان توجه داشت.

پارچه ترگال و کجراه با طرح خالدار :
پارچه ترگال و کجراه خال خالی در بیش از ٢٠ رنگ توسط تعدادی از کارخانجات نساجی تولید و تکمیل شد و انگیزه اصلی تکمیل ان مصرف در لباس فرم مدارس دخترانه و مهدکودک ها، دوخت مانتو، سرویس نوزاد، خرج کار البسه، عروسک سازی و غیره بود.

پارچه ترگال لباس بیمارستانى :
بیمارستان ها و مراکز درمانی از خریداران اصلی و عمده این پارچه هستند. این مراکز اغلب پارچه ترگال ساده با طرح ترگال را برای لباس فرم بیمار و پرسنل خود تهیه می کنند. رنگ صورتی و ابی این پارچه مورد علاقه اکثر بیمارستان ها می باشد.
در مورد پارچه ترگال بیمارستانی باید به ضد اب ژاول بودن رنگ پارچه توجه ویژه داشت. از رنگ ضد اب ژاولی منظور این است که پارچه در برابر شستشو های مداوم خشکشویی بیمارستان مقاومت نشان دهد و کیفیت رنگ خود را از دست ندهد.

دلیل خرید و فروش بالای پارچه های ترگال :
برای این موضوع دلایل زیادی را می توان عنوان کرد اما در ابتدا همانطور که اشاره شد پارچه های ساده به خاطر اینکه درگیر سلایق مختلف نمی شوند خواهان بیشتری دارند.
بحث بعدی در مورد صرفه اقتصادی یک پارچه است که قیمت ارزان پارچه ترگال انتظارات یک خریدار عمده را برائرده کرده است. مقرون به صرفه بودن به خصوص برای مدارس، بیمارستان ها و سازمان ها بسیار مهم است که لباس فرم خود را با حداقل بودجه تهیه کنند. این پارچه چون نسبت به دیگر پارچه ها قیمت بسیار مناسب تری را دارد و مقاومت بالایی در برابر شستشو از خود نشان می دهد مورد توجه اکثر ارگان ها و تولیدی ها و دوزندگان پوشاک است.

اصفهان شهر اصلی تولید کننده پارچه ترگال :
اصفهان بدون شک در صنعت نساجی از دیگر شهر ها بسیار بهتر و فعالانه تر عمل کرده است و به همین دلیل در خبرگزاری ها ان را به عنوان قطب نساجی کشور یاد می کنند.
پارچه ترگال تولید داخل برای اولین بار در شهر اصفهان تولید و تکمیل شد و اکثریت کارخانه ها و برند های بزرگ این پارچه در شهر اصفهان فعالیت می کنند.

کارخانه و برند های تولید کننده پارچه ترگال :
کارخانه هایی که در این پارچه توانسته اند یک برند معروف شوند اکثرا در اصفهان هستند.
کارخانجات نساجی فدک، مهنام، تک، ونوس، ارین بافت، نیک، حیدر، زرین پود، زیبا بافت، بهارجین، نساج بافت، اذین، فلاحتی، پلاریس، شایسته، کاشان و غیره از بهترین کارخانه های تولید کننده پارچه های ترگال و کجراه برای انواع مصارف هستند.
هر کدام از این برند ها در فضای رقابتی بازار مزیت رقابتی خاص خود را دارند و در خرید و فروش موفق بوده و توانسته اند مشتری های خاص خود را داشته باشند.

رنگرزی پارچه ترگال :
باز هم شهر اصفهان بالاترین تعداد رنگرزی در کشور را داراست که پارچه های ترگال و کجراه و تترون اکثرا در این رنگرزی ها تکمیل می شود.
رنگرزی این پارچه بیشتر به دو صورت مستقیم و راکتیو می باشد که در حالت دوم پارچه دارای رنگ ثابت تری است.

انتظارات از یک پارچه ترگال مرغوب :
مشتری موقع خرید عمده پارچه ترگال به چند نکته دقت خاصی دارد که دو نکته عمومیت بیشتری دارد.
١. ثابت بودن رنگ پارچه ترگال
ثبات رنگ پارچه ترگال و کجراه بسیار امر مهمی است که در شستشو با انواع مواد ضد عفونی دچار دو رنگی یا تغییر رنگ نشود. این امر در حوزه کار رنگرزی است.
٢. کیفیت بافت و تل نشدن
بافت خام پارچه با بهترین الیاف و دستگاه های پیشرفته و توجه به تراکم و مسائل مهندسی نساجی از دلایل ایجاد یک پارچه مرغوب است که اکثر تولیدی های این پارچه در ان دقت کافی دارند که پارچه زیر دست خوبی داشته باشد. این مبحث در حوزه کاری واحد بافندگی و ریسندگی پارچه می باشد.

نمایی کلی از تولید پارچه ترگال :
برای یک جمع بندی به زبان ساده می توان گفت که در تولید پارچه ترگال ساده و کجراه الیاف پس از انتقال به واحد بافندگی توسط دستگاه های نساجی بافت می شود و سپس خام پارچه مورد کنترل کیفی قرار می گیرد و سپس از سالن بافت اماده انتقال به واحد رنگرزی قرار می گیرد.
در رنگرزی خام پارچه به صورت های مختلف در انواع رنگ ها تکمیل خواهد شد و سپس طاقه پیچ و بسته بندی می شود.

مشکلات خرید پارچه های ترگال و کجراه :
چون قطب تولید این پارچه در شهر اصفهان است خرید عمده ترگال و کجراه برای تولیدی های پوشاک و پارچه فروشی های دیگر شهر ها با مشکلاتی همراه است. مشکل اول سفر حضوری به بازار این شهر است که اغلب افرادی هم که خطرات سفر را به جان می خرند و وقت و هزینه صرف می کنند نمی توانند با قیمت دست اول پارچه مرغوبی تهیه کنند. نا اشنایی و سر در گمی در بحبحه بازار و دچار افراد سودجو و دلالان شدن نیز از دیگر مشکلات سر راه خرید پارچه ترگال و کجراه می باشد.

خرید اسان پارچه ترگال :
سایت پارچه و پوشاک ایران معتبر ترین و بزرگترین سایت فروش پارچه در کشور است که با دارا بودن افراد مجرب و مورد تایید در خرید عمده انواع پارچه یاور هم میهنان عزیز از تمامی شهر ها می باشند.
فرقی نمی کند در تهران، اهواز، کرمان، شیراز، مشهد، ارومیه، بوشهر، کرمانشاه، اراک یا … باشید، نمایندگی پارچه ترگال اصفهان نزدیک ترین و اسان ترین راه برای خرید شما عزیزان است. این مرکز با دارا بودن نمایندگی بزرگترین کارخانجات پارچه ترگال و کجراه کمک مفیدی برای شما خواهد بود که خرید خود را غیر حضوری نیز انجام دهید.

چگونگی خرید مستقیم پارچه ترگال از کارخانه :
به نظرتان چگونه می توان پارچه ترگال و کجراه را مستقیم از کارخانه تولید کننده خرید کرد؟ ایا این امر امکان پذیر است؟ 
نمایندگی پارچه اصفهان نمایندگی معتبر بزرگترین کارخانجات نساجی این حوزه می باشد که در خرید پارچه ترگال و کجراه با شما با قیمت تولید حساب می کند.
نرخ گزاری این مرکز بر حسب قیمت اعلامی کارخانه می باشد پس از این بابت خیالتان راحت باشد.

کالیته رنگی پارچه ترگال :
اکثر کارخانجات معتبر مثل فدک، تک، مهنام، زیبا بافت، نیک، لطیفه، نساج بافت، حیدر، ایدین و … دارای کالیته رنگی می باشند. هر رنگ با کد مورد نظر شماره گزاری شده که مشتری برای سفارش بهتر است از روی کد سفارش خود را به مسئول فروش بدهد.

ارسال سفارش خرید عدلی پارچه ترگال :
شما پس از تماس با مسئول فروش نمایندگی سایت پارچه ایران در استان اصفهان می توانید جواب سوالات احتمالی خود را دریافت کنید.
مشاوره در خرید پارچه ترگال باعث می شود خرید مطمئن تری داشته باشید پس به مسئول فروش توضیح دهید که پارچه ترگال را از چه رنگ برای چه مصرفی و در چه رنج قیمت و چه متراژی نیاز دارید تا مشاوره دقیق تری دریافت کنید.

قیمت پارچه ترگال :
دلیل اصلی موفقیت پارچه ترگال در قیمت اقتصادی و ارزان ان است اما این پارچه در بازار شهر های مختلف قیمت های متفاوتی دارد. ثبات قیمت رمز پیشرفت اقتصاد و افزایش قدرت خرید مردم است.
یکی از رسالت های سایت پارچه ایران ایجاد پل ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده است تا تورم های بیهوده و کاذب حوزه پارچه به حداقل برسد. رونق خرید پارچه های پر فروش ترگال در گروی ان است که مشتری با میل و اطمینان خاطر از قیمت به پرداخت پول بپردازد و استرس این را نداشته باشد که ایا گران خریدکرده است یا نه!
متاسفانه میان کارخانه و خریدار واسطه های زیادی است و هر کدام بر قیمت واقعی پارچه قیمتی اضافه می کنند که این مشکل هم راه حل خود را دارد!

بازار خرید و فروش پارچه ترگال :
تحولات روز و انلاین بازار پارچه های ترگال و کجراه را از طریق فروشگاه اینترنتی عرضه پارچه ترگال و کجراه دنبال کنید. بزرگترین مرکز فروش و توزیع کننده پارچه ترگال می تواند کمک مفیدی برای شما در امر خرید باشند.
راه های ارتباطی زیر شما را به تیم فروش متصل می کند و پس از انکه سفارش خرید خود را عرض کردید سفارشتان در اسرع وقت در کارخانه عدل بندی می شود و بسته به میل شما از طریق اتوبوس و یا باربری برای شما ارسال خواهد شد.
پایانه های اتوبوسرانی بین شهری با توجه به مسافت از ٣ ساعت تا ٢٤ ساعت بار را به شما تحویل خواهند داد و باربری ها بین یک تا سه روز، که البته هزینه اتوبوس تقریبا دو تا سه برابر باربری می باشد.
در اخر با تشکر از وقتی که گذاشتید می توانید برای اطلاعات بیشتر با این مرکز خرید در تمامی روز ها حتی ایام تعطیل و تمامی ساعات روز در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما