جنس پارچه بوم نقاشی

جنس پارچه بوم نقاشی از چیست؟ آیا تمام بوم هایی که در بازار هستند یک کیفیت و جنس داشته یا از کجا و از روی چه معیار هایی باید پارچه بوم نقاشی را تهیه کرد؟
ابتدائا بیایید صحبت کوتاهی در زمینه نقاشی و وسایل مورد نیاز برای این کار داشته باشیم، ممکن است طرح زدن را با مداد، قلم، ماژیک، رنگ روغن یا آبرنگ و باقی وسایلی که جهت نقاشی کشیدن لازم است انجام دهیم.
به خاطر داشتن موارد مصرفی و کاربردی زیاد در کشیدن نقاشی بر روی بوم قدر مسلم است که پارچه مورد نیاز نیز باید تنوع بالایی داشته باشد. زیرا کار کردن با آبرنگ و یا مداد زغالی جهت نقاشی و همچنین ماژیک طبیعتا متفاوت است و نباید از یک مدل پارچه در جهت تولید بوم مورد نیاز این مهارت ها استفاده نمود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

جنس پارچه بوم

پارچه ای که مناسب کار نقاشی است همان پارچه متقال با درصدهای مختلف پنبه است.
پارچه هر چقدر میزان مصرف پنبه در الیاف آن بیشتر باشد، نازکتر، نرم تر و البته با رنگ گیری بیشتری است به طوری که اگر قرار است با جنس هایی شبیه مداد نقاشی کنید حتما از پارچه پنبه ای ترجیحا صد در صد پنبه استفاده کنید.
اما امروزه چاپ های جدیدی نیز از مدلهای مختلف ری اکتیو در بین بازار مد شده است که برعکس بوم های بالا هستند و باید پارچه متقالی با درصد پلی استر بیشتر جهت تولیدشان به کار ببریم.
جنس پارچه بوم نقاشی از متقال است منتهی بسته به طرحی که قرار است بر روی آن پیاده گردد از انواع مختلف متقال به همراه پارچه های کرباس و خام استفاده خواهد شد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما