تولید پارچه لاکرا چگونه است؟

آیا می دانید پارچه لاکرا چیست و چگونه تولید می شود؟ این پارچه از چه الیافی به دست می آید و برای اولین بار در چه کشوری تولید شد؟ از این پارچه برای تولید لباس های زیادی استفاده می شود و یک نوع پارچه وارداتی می باشد.
نام دیگر لاکرا، اسپندیکس است که پارچه با قابلیت بی نظیر کشانی می باشد، این پارچه از الیاف مصنوعی تولید شده که بسیار بادوام تر از لاستیک طبیعی می باشد و مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل محیطی دارد.
الیاف لاکرا برای اولین بار در سال 1958 توسط شیمیدان آمریکایی جوزف لرزد کشف و اختراع شد و بعدها وارد صنعت نساجی شد و از آن در تولید انواع پارچه ها استفاده کردند.
اسپندیکس در لغت به معنی گسترش یابنده است و علت این نامگذاری قابلیت کشی بودن بسیار بالای این پارچه است به طوری که تا پنج برابر اندازه واقعی خود کش می آید و هیچ آسیبی به بافت پارچه وارد نمی شود، به همین علت از این الیاف در صنعت پارچه برای تولید انواع لباس ها استفاده می کنند چرا که به هر اندازه که کش بیاید دوباره به حالت اولیه خود بازمی گردد. حتی اگر این پارچه را با آب بسیار گرم شستشو دهید و آویز کنید پس از خشک شدن خواهید دید که هیچ تغییری در سایز و اندازه و بافت آن ایجاد نشده است.
انواع لبا س هایی که د تولید آنها از لاکرا استفاده می شود عبارتند از:

انواع پوشاک و لباس های ورزشی مانند لباس کشتی گیران، کمربند، دستکش، انواع جوراب، ساق پوش، باندهای کشی مخصوص ارتوپدی، لباس های قایقرانی، شلوار جین چسبان، شلوار اسکی، زیر شلواری، مایو مناسب برای حمام کردن، شلوار تنگ و بسیاری کاربردهای دیگر.
اسپندکس یا لاکرا برای تولید انواع لباس معمولا با پنبه یا پلی استر ترکیب می شود و یک پارچه با بافت بسیار مقاوم تولید می شود. البته از این نوع پارچه ها بیشتر برای لباس های زنانه استفاده می شود تا لباس های مردانه.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما